Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zatěžovací zkouška a statické posouzení stropní ŽB konstrukce 1.poloviny 20.století
Málek, Jaroslav ; Láník, Jaromír (oponent) ; Žítt, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zatěžovacími zkouškami a statickým posouzením vybraných segmentů železobetonové stropní konstrukce systému Hennebique na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Práce obsahuje: provedení zatěžovacích zkoušek, vyhodnocení dat zatěžovacích zkoušek a doplňkových laboratorních zkoušek, geometrické zaměření nosných prvků, kontrolu uložení stropu v okrajových podmínkách a diagnostiku vyztužení konstrukce. Součástí práce je statické posouzení dle různých normových předpisů a numerická analýza v softwaru ATENA.
Experimentální ověření modulu pružnosti v tlaku jemnozrnných kompozitů na bázi silikátových pojiv
Hoduláková, Michaela ; Kucharczyková, Barbara (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Stavební materiály se od počátku svého vzniku neustále vyvíjí a také se stále hledají nové možnosti pro poznávání a zdokonalování jejich vlastností (zejména zlepšení mechanických a deformačních charakteristik). Tato diplomová práce je zaměřena zejména na zjištění a vyhodnocení hodnot modulů pružnosti jemnozrnných kompozitů s ohledem na hodnotu vodního součinitele, stáří a pevnost v tlaku zkoumaných materiálů. Dále pak jsou hodnoty modulů pružnosti porovnány mezi různými druhy zkoušených materiálů navzájem.
Ověření vývoje modulu pružnosti a pevnosti v tlaku betonu v čase
Alexa, Martin ; Cikrle, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Především v počátečních dnech zrání betonu u staveb citlivých na deformace, jako jsou mosty z předpjatého betonu, je podstatná přesná znalost hodnoty modulu pružnosti, aby se dalo předcházet nadměrným deformacím. V této práci se ověřuje vývoj modulu pružnosti betonu (v prvních 28 dnech), který je použit pro výstavbu mostů na dálnici D1 v blízkosti Ružomberoku. K porozumění této problematiky byla provedena rešerše literatury a byl proveden experiment, který sleduje časový vývoj pevnosti betonu v tlaku a modulu pružnosti betonu v tlaku. Mimo stanovení statického modulu pružnosti byl v experimentu zjišťován i dynamický modul pomocí ultrazvukové impulsní metody a metody rezonanční a v rámci experimentu bylo také provedeno měření Schmidtovým tvrdoměrem. Získané výsledky mohou posloužit pro ověření vývoje modulu pružnosti na skutečné konstrukci.
Analýza metodiky pro navrhování pražcového podloží
Svobodová, Nikola ; Břešťovský,, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu současné metodiky SŽ pro navrhování konstrukce pražcového podloží s ohledem na deformační odolnost konstrukce, její porovnání s metodikou vrstevnatého poloprostoru, používanou v silničním stavitelství, a metodou konečných prvků. Zabývá se různými způsoby stanovení deformační odolnosti železničního spodku.
Utilization of cone penetration tests in the load-transfer method for bored large diameter piles
Štetiar, Juraj ; Koudela, Pavel (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
This thesis is focused on the use of the results of cone penetration tests and the method of transfer functions for the design of drilled large-diameter piles. The introductory part clarifies the theoretical basis of cone penetration testing, method of transfer functions, various material models and the regression coefficients in the nonlinear method of pile settlement calculation. The theoretical introduction will be followed by other chapters in which the theory is applied to specific practical cases. The third part consists of geotechnical interpretation of the results of two static load tests in two different localities using graphical and numerical outputs (limit load curves, force distribution along the length of the pile, dependences of displacements and deformations on the pile depth, shaft frictions and more). The next part deals with the evaluation of the CPT at the site of the load test and the compilation of the calculation profile at the site based on the obtained data. In the fifth part there will be an inverse analysis of load tests using the method of transfer functions in the software developed at the Institute of Geotechnics, Faculty of Civil Engineering, Brno University of Technology. An inverse analysis of load tests using finite elements method and obtained data from the CPT can be found in chapter 6. Within this analysis, several material models will be applied and compared to the issue. This analysis will be followed in the fifth part by a comparison of direct correlation methods for determining the ultimate pile shaft friction from CPT data with the results of inverse analysis by MTF to determine the most suitable method. Finally, from the obtained data the regression coefficients will be adjusted for the calculation of the second limit state of lone piles by a nonlinear method (according to Masopust).
Ověření spolupůsobení základové desky a piloty
Kozáková, Marcela ; Hrubešová,, Eva (oponent) ; Turček,, Peter (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce se zabývá otázkou spolupůsobení plošného zakládání prostřednictvím základové desky a hlubinného zakládání v podobě vrtaných pilot v případě skeletové konstrukce. Konkrétně je problematika přerozdělení napětí ze sloupu mezi desku a pilotu zkoumána na objektu „Obchodní a zábavní centrum Fórum Nová Karolina“, kde byl proveden monitoring vybraných sloupů a zatěžovací zkoušky pilot. Hodnoty osového zatížení pilot, které byly odvozeny z měření a zkoušek, stejně jako skutečná deformace konstrukce, byly porovnány s výsledky chování konstrukce dle numerického modelování.
Únosnosti stropní konstrukce stanovená diagnostikou a zatěžovací zkouškou
Candra, Lukáš ; Láník, Jaromír (oponent) ; Žítt, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá diagnostikou a zatěžovací zkouškou stropních konstrukcí. V práci jsou stručně popsány konstrukční systémy stropních konstrukcí, teorie přípravy a postupu při jejich diagnostice. Vybrané diagnostické metody jsou podrobněji rozebrány a popsány. Dále se práce zabývá konkrétní stropní konstrukcí, na které je provedena diagnostika, zatěžovací zkouška, statický výpočet a výsledné hodnocení konstrukce.
Vyhodnocení zatěžovacích zkoušek pilot z tryskové injektáže
Čechová, Simona ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části byla představena metoda tryskové injektáže, její druhy a možnosti využití. Byly charakterizovány mechanické vlastnosti prvku zhotoveného tryskovou injektáží. Byly popsány různé metody odhadu únosnosti pilot – analytický výpočet únosnosti vrtaných pilot a výpočet únosnosti pilot analýzou mezní zatěžovací křivky dle CHIN (1970; 1972). Dále byla obecně vysvětlena metoda přenosových funkcí, definována hyperbolická přenosová funkce a potřebné vstupní parametry výpočtu. V rámci přenosových funkcí byla představena tzv. beta metoda, která slouží pro výpočet mezního plášťového tření piloty. V praktické části práce bylo provedeno vyhodnocení několika statických zatěžovacích zkoušek pilot z tryskové injektáže, tj. sestaveny jejich mezní zatěžovací křivky. Následně byla provedena zpětná analýza výsledků statické zatěžovací zkoušky metodou přenosových funkcí, a tak dohledány hodnoty vstupních parametrů přenosové funkce. Byla určena únosnost pilot analytickým výpočtem pro vrtané piloty a analýzou zatěžovací křivky dle CHIN (1970; 1972). Metodou přenosových funkcí, resp. beta metodou, byl určen průběh plášťového tření a mezní únosnost pláště. Výsledné hodnoty únosnosti i mezní zatěžovací křivky byly porovnány.
Modul pružnosti přírodního kamene
Hoduláková, Michaela ; Cikrle, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Hodnota modulu pružnosti betonu závisí na jeho složení (zejména na použitém kamenivu). Jelikož v současném stavebnictví neexistuje žádná ucelená literatura týkající se modulů pružnosti jednotlivých typů kameniva, je tato práce zaměřená na zkoušky a porovnání modulů pružnosti vybraných druhů hornin používaných pro výrobu drceného hrubého kameniva do betonu. Moduly pružnosti se zjišťují statickou a dynamickou metodou. Práce se také věnuje modulu pružnosti žuly v rozdílném stádiu zvětrání.
Vliv počátečních podmínek na modul pružnosti mostního betonu
Blažek, Michal ; Bílek,, Vlastimil (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Vedle pevnosti betonu v tlaku, která je základním parametrem pro návrh betonové konstrukce, je třeba stanovit i modul pružnosti betonu. V této práci se pojednává o vlivech působících na beton, zejména v počáteční fázi tvrdnutí (do 28 dnů). V dnešní době, kdy je čas nejcennější položkou, je třeba znát fyzikálně-mechanické vlastnosti betonu dříve než po 28 dnech a umět tyto vlastnosti využít. Na beton v počátečním stádiu tuhnutí působí mnoho vlivů, které vývoj modulu pružnosti betonu v čase ovlivní. K porozumění této problematiky byla provedena rešerše literatury a byl uskutečněn experiment, který má prokázat vliv teploty na modul pružnosti betonu. Vliv teploty na modul pružnosti doposud nebyl intenzivněji zkoumán, a proto mu bude věnována větší pozornost. V experimentu je zjišťován statický a dynamický modul pružnosti betonu v počáteční fázi tuhnutí, který se svou recepturou podobá betonu používanému pro výrobu prefabrikovaných, předpjatých mostních nosníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.